Friday, July 5, 2013

Igapäevased toimingud

Eile saime lõpuks esimest korda linnas jalutada ka siis. Suundusime sööma äkki kella 5-6 aeg, teekond kestis 5 minutit aga see oli väga pikk 5 minutit 40 kraadi käes Või ega ma tegelikult täpseid temperatuure ei tea, sest siin ei tee enam vahet on see 35 või 42. Momendil on väidetavalt 37 kraadi näiteks. Igatahes läksime siis kebabi sööma. Ja need kogused mis siin on.. see on nii, et kui sa oma kõhu juba kolm korda täis oled söönud siis avastad taldrikult veel kuskilt peidust midagi, mida sa ei teadnud, et seal üldse on. Kuhjades toitu lihtsalt. Ja muidugi enne sööki tuleb neli kandiku täit eelrooga (ja seda alati, kui tellid ükskõik mis söögi). Selleks oli siis mingi hea asi mida süüakse leivaga, salativaagen, rohelisevaagen ja sibulavaagen. Ühesõnaga süüa saab hästi ja palju. Edasi liikusime kohta kus pidavat turistid käima, ma ei mäleta mis see on aga seal on neli kõrget müüri ja seal sees on kohvikud ja väikesed poed. Jõime pistaatsiakohvi ja turiste seal ei näinud ühtegi. Väidetavalt peale Istanbulis toimunut on vaikseks jäänud. Ma vist ei ole ühtegi turisti siin näinud. Hiljem liikusime vesipiibu parki mille nime ma samuti ei tea aga seal on maas padjad ja vaibad ja lauad ja inimesed on lebos ja teevad piipu, väga mõnus. Õhtul veel Migrost (meie kodupood) läbi ja siis koju. Mulle saabus väga kaunis säraküünaldega sünnipäeva tort ja peale seda me siis siin hängisime. Inimesed laulsid ja tantsisid kohaliku muusika järgi jne. Mis on siin täiesti normaalne muuseas, et nad suvalisel hetkel tantsima hakkavad kui kuskilt muusika tuleb. Igatahes, magama sain kella 4 aeg ja nagu kombeks kell 6.30 ärkasin päikese peale üleni higisena üles. Läksin siis vannituppa ja tegin oma rätiku märjaks ja mässisin selle endale ümber ja peale ja pähe jne. Sain natuke magada lõpuks. Täna vahetame alumisega küll voodid ära. (jah, ma elan naris..)
Nüüd meil siis on plaan hakata korterit koristama. Teised arutasid mingi pool tundi kuidas jaotada toad ja koristada jne. Lõpuks tehti mingi loosimine. Mis minu arust on veider, et sellist elementaarset asja peab arutama ja loosima????? Hakkame lihtsalt kõik kuskilt otsast pihta. Aga no mis seal ikka, kommuuni elu on pisut teine ja peab harjuma. Sain loosiga rõdud oma teha. Kuigi ma pakkusin välja enne, et ma võin võtta vannitoa vabatahtlikult, sest see on siin kõige rõvedam, see on tõesti kõige jälgim vannituba kus ma oma ELUS olnud olen. Dushi all käid, siis välja tuled veel mustemana kui sinna läksid. No ja mul oli isiklik huvi see ruum korralikult puhtaks teha, sest ma kahtustan, et teised ei viitsi NII suurt puhastust seal teha kui ma tahaks. Aga ei, milleks, teeme loosi.

Kuna mul enne ei olnud netti siis ma nüüd lihstalt jätkan siit samast. Rõdu osutuks kõige hullemaks kohaks mida puhastada aga vähemalt sai veega plätserdada. Korter sai isegi päris kenasti korda. Istusime päeval natuke aega rõdul, et teha nimekirju asjadest mida vaja osta ja selle ajaga päevitasin endale lühikesed pksid jalga. Ja rõdul oli kindlasti üle 40 kraadi aga see isegi ei häirinud.
Päev oli järjekordselt pikk. Sõitsime täna esmakordselt bussiga lõpuks ometi. Sõitsime ka läbi kesklinna ja käisime Diyarbakiri modernsemas osas. Õhtusöögiks oli täna pitsa. Päris okei. Muidugi kui mina suudan süüa pool pitsat siis Vilja (teine eestlane) sõi peaaegu kaks. Suure söömaga inimestel on siin hea, sest sööki on tõesti palju ja see on maitsev. Teised otsustasin, et homme me sööme hommikusöögiks kebabi tänaval. Ma arvan, et mu magu hakkab mind vihkama siin. Käivad kuulujutud, et inimesed võtavad siin ikka 10kg juurde. Ja mina veel mõtlesin, et ostame puuvilju ja teeme tervislikku puuviljasalatit näiteks aga noh, kohaliku kurdistani kebabi vastu ei saa miski.
                                             Vesipiibu koht


No comments:

Post a Comment